Lužické Hory 080411 - 100411

08042011
Vyrážíme z Prahy nočním rychlíkem do Děčína, kde přesedáme na spoj do Nového Boru. Krátce po osmé ranní procházíme městem a vydáváme se po červené turistické značce na vrchol Klíč. Stoupáním nás provází silný vichr, ale nahoře se otvírá úžasný výhled. Po sestupu z vrcholu se napojujeme na modrou značku po které pokračujeme do Nové Huti a pak po zelené na Jelení Skálu. Dále pak na zříceninu hradu Tolštejn, kde je bohužel před sezónou. Po obědě v Lesné stoupáme na hřeben k Luži na kterou vystupujeme. Vítr nekončí, ale když vystoupíme na vrchol mraky se roiztáhnout a umožní nám udělat několik krásných fotek. Po sestupu z vrcholu míříme do Horní Světlé na chatu u Myšáka. Paní majitelka byla moc milá, příjemná a ubytování také.
34 km - 1023 m převýšení - 3,3 kmh - 10:16

09042011
Ráno vyrážíme na chatu pod Luž a na Německou stranu hor.Navštěvujeme zříceninu Falkenštejn a procházíme skalním městem. Pak dále po červené až do vesnice Hein a na rozhlednu na vrcholu Hochwald. Dalším úsekem je cesta po červené až na českou stranu a zastávka v hospodě v Petrovicích, kde odpočíváme a užíváme si konečně slunečného počasí. Po té co jsme dostatečně odpočatí se vydáváme po modré značce do vesničky Polesí. Před večeří U Budulínka, vystoupáme na skalní vyhlídku Havran odkud je výhled na celou malebnou vesničku.
24 km - 632m převýšení - 2,5kmh - 9:52

10042011
Ze Staré Poštovny vyrážíme ještě před rozbřeskem do Horního Sedla, odkud překonáváme vrchol Vysoké a po sestupu stoupáme na Vápenný, který nám dává opravdu zabrat. Dále pak po hřebenové trase až do Křižanovského Sedla, kde svačíme a varážíme k závěrečnému výstupu na Ještěď. Cestou na vrchol se dělá krásné počasí, sluníčko nás opaluje a na vrchol dorážíme velice vyčerpaní. Silný vítr zajistil výbornou viditelnost, tak je možné pozorovat vrcholy Sněžky, Milešovky nebo Řípu. Pak nás čeká pouze cesta dolů na stanici tramvaje a vlakem domů.
26km - 1198m převýšení - 2,íkmh - 8:51

Celkově jeden z nejlepších výletů, Lužické Hory se mi moc líbili a jsem si jistý, že zde nejsme naposledy :)